Framtidens kommunikation B2C – #blogg100

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Framtidens kommunikation B2C – hur kommer den att se ut?
Har mejlen spelat ut sin roll?

Framtidens kommunikation B2C - #blogg100

[bild från mashable.com]

Förra veckan satt jag och pratade med en VD som hade haft ett uppdrag åt en utbildningskoncern. Ett av de problem företaget hade, som inte rörde hans uppdrag, var att kommunicera med deras yngre deltagare. De har nämligen ingen e-mail som de kollar av.

Många av dagens ungdomar har nämligen endast e-mail adressen till att registrera sig på olika sajter. All deras kommunikation sker, först och främst, på Facebook.

Hur ska då dagens företag nå ut med information om startdatum och -tider inför läsåret till exempel? Ska de lämna över ansvaret till 18-åringarna eller ska de förändra sin kommunikation?

Det finns, enligt mig, två svar på detta.
Om kommunikationen är allmän så kan man gott och väl använda sin företagssajt, blogg och/eller Facebook för mer information.
MEN om kommunikationen är indiviuell, som Stockholms Universitets olika kurser, så ställs helt andra krav att de berörda får individanpassad information. Hur ska detta då kommuniceras?

Jag tror på en tydlig kommunikation från start – meddela alla berörda från första kontakt att all information finns på er företagssajt till exempel. Igen – gör detta tydligt.

Hur tror du att framtidens kommunikation kommer att ske och se ut – kommentera gärna nedan.

Detta är inlägg 13 av 100 under rubriken #blogg100

Share this post with your friends

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email